CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

fredag 27 november 2009

Gratis mat

Det kanske beror på pengabrist, kanske inte, men det är ju helt sanslöst var lycklig man blir av gratis saker! Nu har pressbyrån någon internettävling där man får en kopp kaffe och en lussebulle, bara man är med och deltar. Kupongen får man via sms, vilket man sedan visar upp i kassan. Nu blev det i och för sig inte helt lyckat för mig, då jag inte dricker kaffe, och inte tycker om lussebullar. Jag tog med mig Erik så att han kunde ta kaffet i alla fall, och det är flera som fått andra bullar istället för lussebullar om de velat. Tyvärr kom jag till ett väldigt bittert kassabiträde som inte lät mig byta, så det var Erik som fick fika istället. (Vilket inte heller var så dumt)

Men jag minns andra gånger, då man fått kuponger för drickyoghurt, gud vilken bra kampanj. Och vad lycklig man kan bli bara av gratis provsmak på ica på fredagarna!
Det handlar ju inte om att vara snål, utan att man bara blir glad när man får något utan krav och villkor. Även om det handlar om reklam, så är det ju ett väldigt trevligt sätt att göra det på, och det gör ju dagen lite gladare. Gratis mat är dagens lyckoting, även om det bara handlar om små smakprov. :)

2 kommentarer:

Tuve sa...

I love it! ICA här i Kungsbacka har sjut mycket smakprov ibland. Kan få en mindre måltid om man går runt.

Linda sa...

Ooh nice! Fredagar brukar vara bästa dagen för smakprover, tror jag. :D Lite lyx inför helgen!

Skicka en kommentar