CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

tisdag 16 februari 2010

Vardagsglädje

Idag känns det lite bättre. Idag har jag haft ett socialt liv igen.
Jag har varit hemma hos Linda, pratat, tittat på serier och gått hem till hennes klasskamrat för att äta semlor och titta på family guy. I grunden var det för att slippa vara hemma, då vi inte kan använda vårat badrum för tillfället. Dock visade det sig vara precis medicinen jag behövde. Lite vardagsglädje, peppade människor, att bara komma utanför dörren och ändå känna sig hemma. Allt drama blev för mycket för mig, eftersom jag inte hade tillräckligt mycket positiva källor omkring mig för att jämna ut det. Ikväll kan jag lägga mig i soffan med datorn, utan en gnutta dåligt samvete. Idag var en riktigt bra dag, och jag ska försöka få fler som dessa.

När jag skulle hem så valde jag att promenera. Jag var ändå bara två hållplatser ifrån, och det vore bra att spara pengar, om så bara för en biljett.
När jag började gå så upptäckte jag att mobilen lagt av. Jag fick igång den men lät bli att använda den för att hålla den vid liv. Det känns extra osäkert att gå här på kvällarna nu, efter allt som hänt. Det är hemskt att man ska känna sig så osäker runt sitt eget hem. Kommer världen någonsin att bli bättre?

1 kommentarer:

Annso sa...

Jag saknar dig. Funderar på att ta en tripp ned snart igen. <3

Skicka en kommentar