CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

söndag 14 februari 2010

Vila i frid


Det är ett fruktansvärt samhälle som vi lever i. Det har det förvisso varit länge, men det blir extra tydligt när omgivningen drabbas på tragiska vis. Idag gick en bekant bort efter att ha blivit knivhuggen igår kväll i ett rånförsök. Det rubriceras som mord, och hittills har fyra av fem unga killar anhållits misstänkta. Det skedde några hållplatser bort, där vi brukar handla vid Ica. Han hann sätta sig på spårvagnen innan han upptäckte sina skador och sedan blev han mött av ambulans vid mildvädersgatan, hållplatsen som jag kan se ifrån vardagsrumsfönstret. Jag mådde illa när jag fick höra om det, och känner mig personligen lättad av att jag snart ska flytta härifrån. Det är inte ett tryggt område att bo i. Jag kände inte Pelle särskilt väl, men jag vet många som gjorde, och som man säger så går alla tankarna till hans familj och närmsta idag. Det som hänt är oförlåtligt och inget man någonsin hade kunnat föreställa sig.

Det står ljus nere vid hållplatsen här nu, själv har jag tänt ett i fönstret. Ett rosa ljus i en vinflaska, något som nog passar en rosa, poppig kille, som man oftast såg ute på fest.

Vila i frid, Pelle. Hoppas att du kommit till en bättre värld.

Artikel 1

Artikel 2

4 kommentarer:

Tuve sa...

Usch :(
Hoppas de får tag i dem alla och att de åker in på lång tid.

Linda sa...

Ja, fast två av dem var bara 15 och en 16, så så lång tid blir det nog inte. :(

Annso sa...

Usch vännen, blir så illa berörd när jag läste detta. Ja finsn här för dig. <3

Linda sa...

Är ju inte så farligt för mig, som inte kände honom väl, men fruktansvärt för hans familj och nära vänner. :(

Skicka en kommentar