CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

onsdag 10 februari 2010

Never Ending Playlist

Idag är en magkrånglar-dag. Kom för några månader sedan fram till att jag fått IBS, så min mage fungerar inte riktigt som den ska. Listan på vad som kan vara dåligt att äta är så lång att det är löjligt, och det enda jag verkligen kunnat fastställa inte fungerar är stark mat och alkohol. Jag är dock inte beredd att offra allt jag tycker om, så istället får jag genomlida lite krämpor till och från. Det och hosta, för närvarande. Har vaknat varje natt de senaste dagarna pga hostan. Har köpt hostmedicin idag, trots att jag inte brukar vilja ta till läkemedel, men tillslut orkar man bara inte mer. Hälsan är lite sisådär med andra ord, men man ska väl inte klaga allt för mycket, vet flera som har det mycket värre.

Har ägnat mig åt byråkratiska sysslor idag. Lämnat in och skickat in papper. På något vis känns dagen mindre bortkastad, bara för några få simpla sysslor. Storhandlat dessutom, veckans ansträngning. Man får väl vara stolt över det lilla, när man inte åstadkommer så mycket.

Har hittat tillbaka till en massa musik de sista dagarna, och inser att jag verkligen saknat den. Har inte lyssnat så mycket på musik det senaste halvåret, troligtvis för att det lätt blir så när man inte bor ensam. Behovet är inte lika starkt och istället glöms det bort. Tog mig tid nu att samla all musik jag uppskattar i en enda lång playlist på Spotify. Den är extremt blandad, allt från mörka metal- och gothband till Britney Spears och trance. Både sådant jag lyssnat på förr, och nyupptäckta band. Det som var extra kul var att återupptäcka just de där gamla banden, som man inte hört på länge. Mycket är fortfarande riktigt bra, och dessutom inte längre sönderlyssnat. Skönt att ha lite ljud omkring sig igen annat än reklamen på tv. Listan innehåller för närvarande 1273 låtar, och kommer att fortsätta växa så länge jag lyssnar.

Ta en titt, för all del!
http://open.spotify.com/user/outrageous/playlist/09700Ymzu3fKNFzVXuWLzi

4 kommentarer:

Tess/ibess sa...

ProViva brukade funka jättebra för mig när min mage bråkade. Numera har jag inga problem alls med den eftersom jag plockat bort all spannmål. Det var det som förstörde min mage mest. (Det är synd att jag inte blir dålig på samma sätt av rent socker, för då skulle det vara lättare att hålla sig från eventuella sockerätar-återfall...)

Linda sa...

Jag får prova det. :)
Något jag kommit på är bra för sötsuget är faktiskt yoghurt! För mig är suget värst efter att jag ätit mat, så då tar jag helt enkelt en liten skål med honungsyoghurt eller vaniljyoghurt som efterätt. Det hjälper bra tycker jag, och är ju trots sockret i mycket nyttigare än många andra saker.

Lovis sa...

Jag har också IBS. Woho... eller något.
Jag komemr knappt ihåg hälften av sakerna man inte skulle äta. Jag har mest fortsatt att äta som innan. Kanske inte så smart dock... :P

Linda sa...

Hade väl för mig att jag kände någon mer som hade det! Fan, det är så jäkla värdelöst! Har också fortsatt som vanligt. :(

Skicka en kommentar