CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

måndag 15 februari 2010

Time for change

Jag vet egentligen inte vad som händer med mig. Jag har så mycket frustrationer och ilska inom mig som jag knappt kan hantera. Jag har fått nog, av en massa saker, och det slutar helt enkelt inte att gnaga på mig. Jag har fått ett väldigt starkt behov av att säga vad jag faktiskt tycker till folk, på gott och ont. Det är väl egentligen inte mer än rätt, bättre det än att bara prata bakom ryggen på dem. Det är mycket såna saker som stör mig, så då vill jag ju inte vara likadan. Jag tror att det hela kan ha börjat när jag skrev min blogghistoria. Sen jag publicerade den så har det bara fortsatt, och behovet av att stå upp för mina åsikter har bara växt. Det känns lite som att "någon måste ju", med tanke på hur många det finns som inte ens törs. Det har blivit så starkt att jag nu börjat föra fram vad jag tycker för andras skull.

Det kanske är som mamma sa till mig tidigare idag. Att jag är lätt att projicera saker på, för jag biter inte tillbaka. Tillslut nådde det väl sin gräns. Mitt huvud är överfyllt av drama just nu, och det börjar bli tröttsamt. Jag vill inte vara en bitter människa. Jag vill vara glad, med människor som ger energi, istället för att ta. Jag vill ha förändring.

8 kommentarer:

Lovis sa...

Du säger så fina saker till mig på bloggen, blir alldeles rörd. Det betyder mer än jag tror du anar... tack raring! <3

Jag ahr faktiskt märkt en hel del likheter mellan våra bloggar plus att jag känner igen mig i nästan allt du skriver. :)

Lovis sa...

Ja, det får vi göra!
Ska prenumerera på din blogg med det samma. Har fallit i glömska men nu ska det göras. :D

Tess/ibess sa...

Förändringen är redan igång, vännen! Men jag tror inte att du kanske ser det själv. Läs vad du egentligen har skrivit så syns det tydligt =)

Det kommer en gräns för alla. Och alla har sin egen gräns. Om människor omkring dig nu tycker att du börjar bli en bitch som beter dig konstigt, så är det just för att DE inte är redo för förändringen som sker.

De som då stannar kvar trots det du gör, säger eller tycker, det är de som är de vänner du kommer ha kvar. Och det är dessa vänner som är värda din vänskap.

Tuve sa...

Du behöver lite mer glädje. Jag ska ge dig lite smått. Du ska få peppande AWESOME-SMS under veckan ^^

Linda sa...

Det är tur att jag har så mycket peppande vänner här ändå. :)
Idag har jag varit hemma hos en vän, så det känns mycket bättre. Jag fick nog för lite glädjekällor, mitt i allt drama helt enkelt.

Petra sa...

Allakännerallasyndromet ifall du undrar vem som smyger. Fastnade för Lovisas blogg, letade vidare till din, och nu såg jag att du känner Peter. Visst är världen underbar :)
Och angående blogginlägget så tänkte jag bara säga att visst känns det skönt att "komma ut" och inte behöva vara inlåst med sin "hemlighet", Man blir nog även två centimeter längre när man känner sig så stark att göra detta så man sträcker sig lite extra.

Linda sa...

Blev helt ställd där, sen kom jag på att du måste mena Lovis. :)
Ja, det är väldigt skönt att släppa ut allt, även om det är negativa känslor. Varför hålla inne på saker egentligen? Det gör ingen gott.

petra sa...

haha ja, tröttögat i mig tvingade till en bokstav extra =)

Skicka en kommentar