CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

måndag 1 mars 2010

Nya rutiner

På onsdag börjar jag på en praktik, hos ett företag som heter Henkel. Ett kontorsjobb, 8-17, blir verkligen en stor omställning! Tror att det kan bli kul ändå. Om jag förstod det hela rätt så är det grafiskt arbete jag ska hjälpa till med, och det blir kul att jobba lite med sådant igen. Var många år sen sist. Det var de som kontaktade mig, efter att ha fått mig rekomenderad bland andra från ams. Efter intervjun dröjde det bara en knapp timme innan de ringde och sa att jag fick platsen. Skönt att få en boost i självförtroendet jobbmässigt igen, även om det bara är en praktik. Nu är jag bara nervös för att det ska ta såpass mycket tid, att det kör ihop sig inför flytten. De vet att jag flyttar i Juni, och praktiken kommer bara att vara i tre månader. Problemet är väl att det kommer vara fullt upp för mig hela maj, med allt som ska säljas, packas m.m. Jag hoppas att jag kan få allt att gå ihop. Känns lite tråkigt att bara vara ledig på helgerna helt plötsligt också. Inte för ledighetens skull i sig, utan för möjligheterna att åka bort, till familjen. Det ordnar sig nog i alla fall, hoppas jag.

Just det, till detta hör väl att vi faktiskt sagt upp lägenheten i fredags. I början av juni åker vi. Då blir vi London-bor.

För övrigt har jag kommit in i en riktigt ordentlig tv-spels period igen. Känner mindre och mindre för att sitta vid datorn, vill antingen spela eller titta på film. Vissa kanske skulle se det som bortkastad tid, men jämfört med att bara ägna dagarna åt poänglöst surfande, så är det som att mitt liv fått en helt ny mening igen. I'm back!

1 kommentarer:

Annso sa...

Jag tycker att det låter sundare med att spela tvspel än att sitta vid datorn. Datorn är så passivt och man sitter juh bara och slösurfar och gör inget vettigt alls.

Skicka en kommentar