CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

torsdag 1 oktober 2009

Allt man vill göra.

Jag kom på en sak idag.
Det är så mycket olika saker man pratar om att göra, att köpa, platser att resa till osv.
Allt ifrån att dricka te till att tapetsera om. Tyvärr är det många av de där sakerna som ofta rinner ut i sanden. Man glömmer bort dem. Man har inte råd. Man kanske tänker "En annan dag..."

Idag bestämde jag mig för att jag ska köpa en bok. I boken ska jag skriva ner allt sådant man pratar om att göra. Både stora och små saker. Varje dag kan man sedan titta i boken, och tänka "kan jag genomföra något av detta idag?"

Delvis kanske man får färre stunder där man bara sitter och fördriver tid. Delvis får man äntligen göra alla de där små sakerna man vill.

För övrigt idag har jag samlat på mig en hög med fantastiskt söta wallpapers från vladstudio.com, Tips tips!



3 kommentarer:

A-S sa...

Tjo stumpan. Nu är det så att jag jobbar den tredje helgen, dock bara söndagen. Så jag kanske skulle kunna sticka ned till dig på fredagen till lördagen? =) Eller ska vi ta det helgen efter istället?

Jag är en fattig student som gillar pengar. :P HAHA

Tuve sa...

Jag tror jag skulle få ångest av en sådan bok. För mig så skulle jag nog tycka att det var obligatoriskt för mig att göra de grejerna om jag skriver upp dem och intalar mig att jag ska göra detta innan en vis tid.
Jag kommer nog ligga på min dödsbädd om 254 år och tänka på sakerna jag missat att göra. Men sedan övergå till att om jag inte gjorde dem, ville jag verkligen göra dem?

Nä, ska sluta analysera. Jag är impulsiv. Gör grejer när de kommer.

Linda sa...

Äh, no pressure. :) Förhoppningsvis skriver man så många saker att man aldrig hinner göra allt, men gör man hälften av dem så har man gjort mer än man hade gjort utan.

Skicka en kommentar