CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

söndag 11 oktober 2009

Höstmys

Jag känner mig pysslig. Jag har haft så låg energi sista tiden. Orkar inte ta tag i saker, men jag känner ändå hur höstmyset kryper fram. Tittar man ut genom fönstret, över staden, så går träden i gula toner. Jag tänkte att jag ska fixa ett litet höstbord, eftersom jag fick ett par fina prydnadspumpor av min mor förra helgen. Idag kom jag att tänka på halloween, och att det är ganska snart. Vi pratade om hur mysigt det är med halloween och allt inför, så då bestämde jag att halloween börjar nu. Åtminstone i vårt hem. Jag ska fixa pumpor och annat mysigt. Och nu ska jag ge mig på skulptering igen, med halloweentema. Ska bara lyckas komma igång också.

Igår firade vi ettårsdag. Gick på malaysisk restaurang, åkte hem, drack mousserande vin och tittade på Titanic så jag satt och grinade i ett par timmar. Men det var mysigt. Jag kan inte förstå att det bara gått ett år. Känns som en livstid. Fast pratar man om det var det som igår. Nåväl, många år kvar, några tvivel om det har vi inte. Det är väl det största lyckoting jag har i livet. Framtiden är ett äventyr.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt!
Det är bara att ta tillvara på, njuta av varandra och tillvaron.

Linda sa...

Absolut. :) Hoppas du gör det också, vem du nu är..

Tess aka blodtopp sa...

Tihiii! Jag ser ett halsband minsann =)

Linda sa...

Tess: Hihi jag hoppades att du skulle se det. :D Använder det bara vid extra fina tillfällen. Det är så fantastiskt fint! Får jag fråga vart du får tag på så fina pärlor? Eller är det hemligt? :)

Ann-Sofie sa...

Ä den bilden tagen i lägenheten bredvid min? :D

Linda sa...

Affie: Haha nej, den är fotad på årsdagen, här i gbg. :)

Tess aka blodtopp sa...

=) Jag är fortfarande nåt så enormt nöjd med det där så det är inte klokt! Därför blir jag så glad när jag ser att du har det på dig =)

Näe, det är ingen hemlighet vart jag köpt pärlorna. Men jag måste kolla på mitt eget foto för att kolla vilka det var så jag kan säga bättre vart jag köpt dem. Det är i alla fall från ett par pärlbutiker på nätet, så mycket är jag helt säker på i alla fall ;o) Jag hör av mig när jag letat rätt på dem.

Linda sa...

Härligt! Vill ha alla sidor du kommer på! :D

Tess sa...

Nu har jag kikat =) De svarta, vinröda och lila pärlorna är 'vanliga' romanpärlor, kallas också vaxade glaspärlor. De finns lite överallt. De ljuslila kallas för Drizzlepärlor. De silveraktiga är silverplätterade metallpärlor.
Så till butikerna ;o) Dessa brukar jag handla från:
www.teardevil.se
www.barapyssel.se
shop.inspiredesign.se
www.pagoni.se
www.smyckesverkstan.se

Det är de tre jag handlar oftast från. Inspire Design är de som har Drizzlarna. Om inte de andra har börjat ta in såna också nu, det var vääääldigt länge sen jag köpte pärlor senast...
Om du vill ha ännu fler länkar så säg till. Då fixar jag en lista åt dig =)
Kram!!!

Linda sa...

Ååh underbart! Kommer helt klart bli en beställning så snart jag får råd! :D Vinterpyssel!

Skicka en kommentar