CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

onsdag 23 september 2009

The Patchwork Quilt Fallacy

Jag städar, pysslar och fixar här hemma. I morgon åker vi iväg till Kopparberg, och vad jag nog kan kalla mitt barndomshem. Det är Kopparbergs marknad i helgen, och jag följer traditionen att åka dit. Jag har nog inte missat det en enda gång, på säkert 15 år. Det är inte vad det brukade vara. Marknaden har krympt och jag har växt. Det är ändå något särskilt över att traska omkring där, i den lilla bortglömda orten som fylls med folk endast en gång om året. Det är trots allt en av landets största marknader, vad nu det innebär i modern tid.

Det ska bli skönt att hälsa på i skogarna jag växte upp i. Ta lite höstpromenader och umgås med mina syskon. Naturen där ligger mig varmt om hjärtat.

Igår hittade jag ny musik. Rättare sagt, ny musik hittade mig.
Jag har aldrig haft tålamod med människor som sprider reklam för sina demoband, spelningar m.m. till privatpersoner på internet. Det är tråkigt att det ska spammas ut, till folk som kanske inte alls är intresserade.

Hur som helst var det en tjej som skickade en vänförfrågan på facebook igår, med just det syftet. Hon hade sett att jag gillar Tori Amos, och ville därför göra reklam för sitt band då hon fann influenser hos just Tori.
Vanligtvis hade jag bara ignorerat, men av någon slags magkänsla blandat med slumpmässiga impulser så godkände jag och kollade in bandet. De var bra. Riktigt bra. Jag hoppas att de kan bli riktigt stora, och att jag kan hitta mer musik på samma vis. Eller att den hittar mig.

http://www.myspace.com/thepatchworkquiltfallacy

För den som är nyfiken. :)

5 kommentarer:

Tuve sa...

But I freaking hate myspace... :(

Annars skulle jag kollat.

Tess sa...

De var riktigt bra måste jag säga =) De artister jag tyckte de påminde mest om (jag som inte lyssnat på Tori Amos så mycket) säger: Sarah McLachlan och Evanescence. Och lite Cranberries. Så där har du lite tips på mer musik =)

Linda sa...

Tuve: Det går att lyssna genom deras facebooksida också tror jag. Sök där.

Tess: Ja de har skrivit själva på deras sida att de är inspirerade av McLachlan bl a. Just henne har jag inte hört, ska definitivt kolla upp. De andra är nästan svåra att ha missat. :D

Tess sa...

Haha! Jo, det är de ju helt klart. Fast man kan ha missat att verkligen lyssnat på dem ;o)

Jag har en McLachlanskiva hemma... Säga bara till =)

Linda sa...

Jag lyssnar på Spotify! ^^

Skicka en kommentar