CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

tisdag 27 oktober 2009

Someone to blame

Helgen var fartfylld, med vänner på besök och utekvällar. Vi gick på The Dubliner, eftersom ingenting slår den Irländska stämningen om man ska ut, men tyvärr fanns inte så mycket Irländsk stämning där. Lördagen blev en Sticky Fingers kväll. Bara dagen innan hade jag gått och pratat om vad illa jag tycker om Sticky, och jag har inte ändrat åsikt efter helgen. Knepiga vakter, extremt kass musik på dansgolvet, dyrt, köttmarknad och framförallt högljutt. När vi gick därifrån var jag halvt döv. Nog för att man brukar få skrika till varandra på krogen, men inte efteråt! Och sån tinitus jag hade när jag skulle sova, har jag inte haft på flera år tror jag.

Nåväl.

På söndagen var det Zombie Walk. Kort och gott, drygt 100 pers klär ut sig och går genom Göteborg som zombies. Jag skippade hela snygg-zombie grejen, och var en zombie housewife, med morgonrock och papiljotter. För den som vill veta mer kan man kolla gruppen på Facebook.

Tillbaks till vardagen nu i alla fall. Halloween närmar sig, men vi har inga pengar att åka någonstans, och här händer inte mycket, så det blir väl bara lugnt. Har kommit fram till att jag konstant går och har dåligt samvete, för att jag är arbetslös. Jag håller ordning i hemmet som sysselsättning, söker jobb så gott det går, och kan väl egentligen inte göra så mycket mer. Känns ändå som att samhället ser ner på en för att man är lat. Till och med arbetsförmedlingen säger till en att man inte kommer ha problem att få jobb fort. Att det finns många jobb där ute. Jag undrar mest vart?

Planen nu är att försöka få in några extra kronor på pysslet. Får annonsera lite varstans nu, och om någon är intresserad av att köpa eller beställa något, skulpturer, tavlor, smycken, pärlplattor eller whatever så säg till. Bilder på saker jag gjort finns här. Jag hoppas att länken fungerar för alla.

Eventuellt kanske jag borde starta en ny, extra blogg, för försäljning.

1 kommentarer:

Ann-Sofie sa...

Arbetsförmedlingen kan ta sig i röven. Ända sen borgarna tog över har allt blivit skit. Jobben finns väl i sthlmområdena men då ska du ha tag på en lägenhet som dessvärre inte finns. Du försöker iallafall och det är mer än vad de flesta gör. =)

Nu sk ajag lägga mig i soffan och fortsätta vara sjuk.

Skicka en kommentar