CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

torsdag 17 september 2009

Vad är ett lyckoting?

Ett lyckoting kan vara vad du vill, stort eller litet, sålänge det gör dig lycklig.
Det kan vara allt ifrån daggdroppar på morgonen till en lottovinst.
Jag tycker om att fokusera på de allra minsta lyckotingen, de som oftast glöms bort.
De kan verka oviktiga, men livet vore faktiskt inte lika fint utan dem.

Låt oss för en stund glömma räkningarna som ligger på bordet, disken som växer, eller andra saker som tynger ner oss.

Träden låter ju faktiskt så mysigt när de prasslar i vinden...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Den sista meningen påminde mig om för en dag sen när jag gick till bussen. Jag gick JÄTTE fort, fast om jag hade 20 minuter kvar tills bussen skulle komma. Och då var jag knappt 5 minuter därifrån. Och vi har jätte vackra ekar här i lilla hudiksvall. De är stora och mäktiga. Medans jag gick så tänkte jag "jäklar. jag går jäkligt fort här. I Onödan." Jag började gå lite saktare och tänkte just att jag missar allting. Och så kollade jag opp mot löven, och så prasslade det sådär i eken, såg lite av morgon solen mellan löven, och jag rös. Det var så mysigt. Jag ville nästan inte äns gå till bussen längre. Men jag fortsatte gå.

Usch, nu terroriserar jag dig med noveller ;_;

/Yume

Linda sa...

Precis sådär borde alla göra oftare. Man missar alltid så himla mycket! Om man tittar riktigt noga, och på rätt sätt, så inser man tillslut att till och med de små stenarna där på vägen, faktiskt är riktigt fina, och att vägen inte hade varit densamma utan dem.
Och jag gillar novellkommentarer! :D

Skicka en kommentar