CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

måndag 21 september 2009

Näckrosdammen

Idag hade vi picknick i regnet. Med ett stort träd som skydd, och en vattentät filt under oss så gjorde det liksom ingenting. Att gå på picknick är nog en av de mysigaste sociala aktiviteter man kan göra. Knapra på mumsiga baguetter, mata fåglarna, njuta av luften. Jag kan inte förstå varför man inte gör det oftare.

Min idealpicknick ser nog ut som något Monet skulle måla. En ljuv klänning och en sommarhatt, i en liten eka i näckrosdammen. Monets själva målarstil har jag aldrig egentligen varit något för. Det är motiven jag faller för.

Gud vad jag saknar näckrosor.

4 kommentarer:

Tuve underbara Tuve sa...

Velat göra samma grej ett tag nu. Ingen är intresserad dock. Kan lika gärna äta inne framför tv:n med ett stort sällskap säger de.

Oromantiska jävlar är vad alla är.

Linda sa...

Men, hur kan man inte se charmen i att sitta ute på en filt! Framför tvn är ju inte vidare socialt ens en gång. :( Då får visa dem!

Anonym sa...

Jag älskar också picknick! Jag har två stycken picknickkorgar här hemma. Tyvärr så har jag inte haft tid att gå på picknick. Det är rrrriktigt synd. D: Btw, i mariefred, där finns det paradis fulla av näckrosor. En gång. Det var ett tag sen sist, men vi åkte förbi en liten fjärd och där var det fullt med näckrosor. De var så många och så vita så det såg ut som den fjärden lyste. Till och med på natten. Som vinternätter!

/Yume

Linda sa...

Åååh det låter ju helt fantastiskt! Det finns en näckrosdamm här i Göteborg med. Jag har dock glömt bort att gå dit på länge.

Hm. Tänk om man skulle kunna odla en näckros i en vas?

Skicka en kommentar