CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

lördag 27 mars 2010

When I fall asleep..

Det var längesen jag fick ett sådant lyckorus av musik, men ikväll insåg jag storheten i Owl City. Att Fireflies är bra har jag tyckt länge, men efter att ha lyssnat på fler av hans låtar så är jag helsåld!

Hello Seattle, I am a cold seahorse
Feeling warm in your sand
I sing about the tide and the ocean surf
Rolling in the evening breeze


Det är inte bara det att musiken är mysig och söt, utan texterna är helt fantastiska! Han lyckas pricka in sådant som går direkt in i hjärtat på mig, inte genom känslomässiga texter om livet, kärlek och annat, utan genom de små fantastiska ting som ofta glöms bort. Han har skrivit musik om mina lyckoting!
De bästa låttexterna är de som inte riktigt makes sense, för det är de som är de mest personliga.

With your ear to a seashell
You can hear the waves
in underwater caves
As if you actually were inside
a saltwater room


För första gången på länge finns en ny artist som jag vill se live. Typiskt nog spelar han i London den 9e maj, en månad innan vi flyttar ner. Förhoppningsvis kommer fler chanser. Nu är min vill-se-lista uppe i tre namn. Owl City, Tori Amos och Mike Oldfield.

Cause I'd get a thousand hugs
From ten thousand lightening bugs
As they tried to teach me how to dance.


Dags att fortsätta njuta, medan kvällen är ung. Kan tipsa om att kolla in Owl City's fanpage på facebook, då han skriver väldigt mycket lustiga och härliga statusuppdateringar. Precis som texterna.

(So tell me darling,
do you wish we’d fall in love?)

6 kommentarer:

Anonym sa...

"With friends like these, well who needs enemies?" är väl ingen bra text?

Linda sa...

Som jag skrev så har jag ju precis upptäckt honom, så har knappast hunnit analysera varje låt. Hurvida det är bra beror väl på hur resten av texten lyder. Vem är det som undrar?

nattjakt sa...

Hehe... underligt skrivet av Anonym kan man ju tycka :)

ülvet sa...

i loves it! :D

Mar sa...

Jag tvingas hålla med Anonym. Sen när blev en bra text en text man inte förstår..?

Linda sa...

Mar: Du kanske inte förstår den, men jag har inte skrivit någonstans att jag inte gör det. Och fortfarande har jag inte skrivit något om låten anonym nämnde, ej heller sagt att 100% av allt han någonsin gjort är perfekt. Det luktar troll här, vad vill ni?

Skicka en kommentar