CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

onsdag 10 mars 2010

Att leva livet, fullt ut.

Idag är en dag för drömmar. Drömmar om livet jag ännu inte levt. Det pratas om tidsbristen vi skapar oss i vardagen, för allt vi vill göra, och inte gör. Vi diskuterade lite förut, om vad vi skulle vilja göra mer om dagarna. Jag har väl några småsaker jag skulle vilja ägna mer tid, och andra som jag tycker stjäl för mycket. Sedan slog det mig, att det som gör mig genuint lycklig, är att upptäcka världen. Att resa, vara fri och bara samla på erfarenheterna. I morgon skulle jag vilja vakna upp, tidigt i gryningen, för att gå ut och skåda en utsikt av berg. Stora bergslandskap, täckta av skogar och dimma, sådär tyst och fridfullt som det kan vara i gryningen. Att bara stå, på en fuktig gräsmatta, andas in frisk luft, lyssna på fågelkvittret och njuta. Jag vill resa, och flytta runt, prova på olika liv, på olika platser.
Jag är inte gjord för svensk vardag, för jag har själen av en hippie. Idag är den extra stark, känslan, och längtan efter frihet. Jag vill ut, iväg, lämna teknik och annat bakom mig. Det vet jag att det inte kommer att ske, men om jag bara lyckas med hälften av vad jag drömmer om, dagar som denna, så har jag lyckats med något fantastiskt och enormt. Många kanske ser det som ouppnåeliga drömmar, något man kan tänka som ung, men får släppa för livets ansvar. Det ska inte vara så, jag tänker inte leva så. Hellre fattig på en bergstopp, än besparingar och villa i förorten, det är mitt ideal.


Jag hoppas att jag känner såhär i morgon också, och dagen efter det. Jag vill vara inspirerad, och älska världen så som jag faktiskt gör. Stora skogar, vackra blommor, milda vindar i håret. Att blunda i morgonsolen, och andas naturens dofter.
Jag är hellre pretentiös, än bär på attityd. Peace, love and understanding, är inte så dumt ändå. I slutändan ska mitt liv vara fyllt av inspirerande människor, och upplevelser. Jag tänker bygga ett liv av lycka och drömmar. Ett liv av kärlek.

4 kommentarer:

Pearldrop sa...

Tummen upp!

Annso sa...

Vackert. =)

Annso sa...

Mm fast nu handlar drömmarna mest om känslor som jag har för en väldigt fin person. =)

Annso sa...

Jag tyckte att Alice var sjukt bra. Så oerhört vacker och stark. Daniel tyckte också att den var riktigt bra. Folk hade väl kanske förväntat sig mer att den skulle vara som Disneyversionen men det här ska juh vara en fortsättning, när hon är vuxen.
Jag är iaf helnöjd med filmen och skulle lätt kunna betala för att se den igen :D

Skicka en kommentar