CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

fredag 23 april 2010

Chili

Ensam hemma en fredagkväll med feber, jag kan tänka mig roligare situationer. Orkeslös och ont i kroppen. Samtidigt har jag varit mycket rastlöst, mest pga ett nytt kosttillskott jag började med igår; Chili Burn. Det var mamma som köpt och sedan delade med sig av. Tabletter som ska öka förbränningen m.m.

"Aktiva ämnen är chili, grönt te, dillfrö och ingefära. Passar dem som vill ha sundare kosthållning med snabbare utfall."


Det som gör mig förvånad hur snabbt jag kände av att jag börjat äta dem. Började igår kväll, tog två i morse och två till lunch. Redan efter de första två idag blev jag lite illamående och smått "rapig". Tråkigt förvisso, men det visar ju ändå på att någonting sker där nere i magen. Inga sockerpiller direkt. Sedan kom energin. Detta beror troligtvis på att det är grönt te i. Jag brukar alltid vara ganska trött och hängig men detta gav verkligen effekt. Dålig timing med min förkyldning bara, för kunde inte göra något av den, därav rastlösheten. Jag har heller inte varit sugen på mat, alls. Har ätit för att det var dags, men ville inte ha nåt vanligt utan lättare saker. Absolut inte bröd. Om det fortsätter såhär och det inte bara var tillfälligheter så är det riktigt bra. Återstår väl att se, än har det ju bara gått en dag. Återkommer väl om effekten så småningom. Gäller ju att hitta det som fungerar för sin egen kropp, så bara att hoppas på att detta är för mig.

I morgon är det retrospelmässa, men mår jag som nu lär jag nog bli instängd hela helgen. Kvällens plus får bli att det nalkas brämhults om en timme.

För övrigt är ju chili en rätt läcker växt.

1 kommentarer:

Annso sa...

Oh, jag har bara så svårt för allt som har med miljön att göra. jag anser inte att det är vårat största problem i nuläget. Men jag sopsorterar ändå för att man ska det. Inget annat.
Dock blir man skeptisk när man har varit på föreläsningar med massa proffesor som säger att vi faktiskt inte kan göra något åt det.

Skicka en kommentar